Documentele necesare inscrierii terenurilor cu/fara constructii in Cartea Funciara
- Actele de proprietate, dupa caz: titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenitor- inclusiv actele invocate in certificatul de mostenitor;
- Certificat fiscal (de la Primarie/ Directia de Taxe si Impozite);
- Actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice, certificat constatator pentru persoane juridice;
- Anexe semnate de proprietar:
- Anexa 13 - Cererea de receptie si inscriere
- Anexa 14 - Declaratie
Solicita serviciul
Documentele necesare inscrierii apartamentelor in Cartea Funciara
- Actele de proprietate, dupa caz, astfel:
- Pentru apartament dobandit de la Institutiile Statului:
- contract de vanzare cumparare sau contract de construire;
- proces verbal de predare-primire apartament;
- contract pentru plata in rate si adeverinta de achitare integrala a creditului (pentru apartamentele cumparate in rate);
- titlu de proprietate;
- In cazul dobandirii prin mostenire a apartamentului:
- certificat de mostenitor, plus toate actele de proprietate invocate in certificatul de mostenitor;
- In cazul achizitionarii apartamentului de la o persoana fizica/juridica, prin act notarial:
- Contract de vanzare cumparare.
- In cazul dobandirii apartamentului in baza unei sentinte civile
- sentinta civila cu mentiunea definitiva si irevocabila - copie conforma cu originalul (duplicat) emis de Instanta de Judecata;
- dovada achitarii sultei (daca este cazul)
- In cazul apartamentului dobandit in baza Legii 112 / 1995:
- contract de vanzare cumparare;
- schita anexa contract.
- Certificat fiscal (de la Directia de Taxe si Impozite);
- Actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice, certificat constatator pentru persoane juridice;
- Anexe semnate de proprietar:
- Anexa 13- Cererea de receptie si inscriere
- Anexa 14- Declaratie
Pentru situatii specifice mai sunt necesare:
- Certificatul de casatorie , sau Sentinta Civila de divort, in cazul neconcordantei intre numele inscris in actul de proprietate si cel din actul de identitate;
- Adeverinta de la Primarie din care sa reiasa schimbarea denumirii strazii, pentru cazul neconcordantei intre adresa din acte si cea din realitate.;
- Declaratie notariala pentru detinere duplicat, in cazul in care actele de proprietate au fost pierdute si proprietarul este in posesia unui duplicat.
Termenul legal de avizare al documentatiilor de OCPI este de 18 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei, iar taxa este de 120 LEI.
In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, OCPI percepe o taxa de 600 LEI, termenul de avizare fiind de 6 zile lucratoare.
Solicita serviciul
Documentatii cadastrale pentru inscriere constructii nou edificate in cartea funciara
- Planul de amplasament si delimitare si fisa bunului imobil (pentru documentatiile cadastrale avizate de OCPI inainte de anul 2006), din documentatia cadastrala avizata anterior ;
- Certificat de atestare a edificarii/extinderii constructiei;
- Copie autorizatie de construire;
- Schite vizate spre neschimbare din documentatia anexa la autorizatia de construire;
- Certificat fiscal (de la Primarie/ Directia de Taxe si Impozite), in care sa figureze constructia noua si valoarea acesteia de impozitare;
- Acordul bancii in cazul in care exista notate in cartea funciara sarcini in favoarea bancii;
- Certificat de performanta energetica a constructiei;
- Actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice, certificat constatator pentru persoane juridice;
- Anexe semnate de proprietar:
- Anexa 13- Cererea de receptie si inscriere
- Anexa 14- Declaratie
Situatii specifice:
- In cazul constructiilor edificate fara autorizatie de construire inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 453/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii inscrierea se poate face in baza certificatului de atestare fiscala prin care se atesta achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza este situata constructia
- Dreptul de proprietate asupra constructiilor se poate inscrie in cartea funciara si pe stadii de executie, in baza urmatoarelor documente:
- autorizatiei de construire;
- certificatului de atestare a stadiului realizarii constructiei, eliberat de Primarul unitatii administrativ-teritoriale
- procesului-verbal de constatare privind stadiul realizarii constructiei, vizat de serviciul de specialitate din cadrul primariei unitatii administrativ teritoriale;
Termenul legal de avizare al documentatiilor de catre OCPI este de 15 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei. Taxa este de 60 lei + 0.05% din valoarea de impozitare a constructiei inscrisa in certificatul fiscal. In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, taxa perceputa de OCPI este de 5 x taxa pentru avizare in regim normal, iar termenul de avizare este de 5 zile.
Solicita serviciul
Documentatii de actualizare a informatiilor tehnice ale imobilului
Sunt acele documentatii care sunt necesare atunci cand apar modificari in cadrul imobilului (modificari ale formei si suprafetei, modificare adresa, destinatie- categorie de folosinta sau dispunere teren, repozitionare atunci cand amplasamentul are coordonatele gresite, etc.),.
Documente necesare:
- Planul de amplasament si delimitare si fisa bunului imobil (pentru documentatiile cadastrale avizate de OCPI inainte de anul 2006), din documentatia cadastrala avizata anterior ;
- Acordul bancii in cazul in care exista notate in cartea funciara sarcini in favoarea bancii;
- Adeverinta numar stradal, dispunere teren in intravilan- dupa caz;
- Declaratie notariala prin care proprietarul isi da acordul pentru noua forma si suprafata a imobilului-dupa caz;
- Actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice, certificat constatator pentru persoane juridice;
- Anexe semnate de proprietar:
- Anexa 13- Cererea de receptie si inscriere
- Anexa 14- Declaratie
Termenul legal de avizare al documentatiilor de catre OCPI este de 18 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei. Taxa este de 60 lei + 60lei pentru fiecare informatie tehnica actualizata. In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, taxa perceputa de OCPI este de 5 x taxa pentru avizare in regim normal, iar termenul de avizare este de 7 zile.
Solicita serviciul
Documentatii cadastrale pentru dezmembrare/alipire imobile
Documente necesare dezmembrarii:
- Copie dupa planul de amplasament si delimitare a imobilului avizat de catre OCPI;
- Certificatde urbanism pentru dezmembrare (pentru mai mult de 2 loturi dezmembrate);
- Copie dupa actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice/certificat constatator pentru persoane juridice.
Termenul legal de avizare al documentatiilor de dezmembrare este de 7 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei. Taxa este 60LEIxnr.loturi rezultate din dezmembrare. In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, taxa perceputa de OCPI este 300LEIxnr. loturi rezultate din dezmembrare, iar termenul de avizare este de 3 zile lucratoare de la receptia documentatiei
Documente necesare alipirii:
- Copie dupa planul de amplasament si delimitare a imobilului avizat de catre OCPI;
- Certificat de urbanism pentru alipire;
- Copie dupa actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice/certificat constatator pentru persoane juridice.
Termenul legal de avizare al documentatiilor de dezmembrare este de 7 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei. Taxa este 60LEI. In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, taxa perceputa de OCPI este 300LEI, iar termenul de avizare este de 3 zile lucratoare de la receptia documentatiei
Solicita serviciul
Documentatii cadastrale pentru obtinere aviz tehnic (autorizarea lucrarilor de construire, inscriere numar postal)
Documente necesare:
- Copie dupa planul de amplasament si delimitare a imobilului avizat de catre OCPI;
- Certificat de urbanism/ adeverinta numar stradal, dupa caz;
- Copie dupa actele de identitate ale proprietarilor persoane fizice/certificat constatator pentru persoane juridice.
Termenul legal de avizare al documentatiilor de catre OCPI este de 15 zile lucratoare de la receptionarea documentatiei, iar taxa este de 250lei/ha (pentru autorizarea lucrarilor de construire) si de 60 lei (pentru inscriere numar postal).
In cazul in care se doreste urgentarea avizarii, OCPI percepe o taxa de 5 x taxa pentru regim normal, termenul de avizare fiind de 5 zile lucratoare.
Solicita serviciul
Documentatii cadastrale pentru apartamentarea blocurilor noi de locuinte
Documente necesare apartamentarii (dezmembrarii in unitati individuale) a blocurilor:
- copie dupa planul de amplasament si delimitare a imobilului cu constructia noua, avizat de catre OCPI;